Dechový orchestr mladých hrál v Polsku

Datum přidání: Jul 02, 2018 10:33:40 AM

Na pozvání ředitele Gdańska Szkoła Artystyczna vyjel Dechový orchestr mladých ze ZUŠ Hronov a Červený Kostelec na koncertní zájezd, který se konal od čtvrtka 21.6. do pondělí 25.6 v Gdaňsku. Vyjeli jsme ve čtvrtek večer. Cestou vládla v autobuse výborná nálada.  V sobotu dopoledne jsme již byli na místě. Po příjezdu jsme se přesunuli do historického centra města. Zde byl na celé dopoledne rozchod, a tak každý tento čas vyplnil podle svých představ. Většina z nás se však vydala prozkoumat historické centrum, kde jsme například navštívili baziliku Nanebevzetí Nejsvětější Panny Marie. Z věže, na kterou návštěvník musí vyjít 409 schodů, je krásný výhled na celý Gdaňsk a nedaleké moře. Po obědě v centru jsme se přesunuli do kempu, ve kterém jsme měli přespat pouze jednu noc. Nedaleko od našeho ubytování jsme odehráli náš první koncert. Ten se nám natolik povedl, že si osazenstvo svými ovacemi vyžádalo přídavek.

Další den jsme vyjeli na výlet na nedaleké Westerplate, kde začala druhá světová válka. Po prohlídce opevnění si většina z nás odpočinula na blízké pláži, a pár odvážlivců se v moři dokonce i smočilo. Po tomto výletě jsme se přesunuli do Szkoły artystycznej, kterou jsme si prohlédli a v které jsme si vyrobili několik výrobků z keramické hlíny. Odpoledne nás čekal koncert, který se nám i přes nepřízeň počasí povedl. Na večer jsme přejeli do druhého kempu na pláži.

Poslední den jsme měli volné dopoledne, které většina z nás strávila na pláži. Členové se věnovali otužováním v ledovém Baltském moři nebo stavbou nedobytného hradu. Po obědě jsme hráli na začátku vernisáže výstavy věnované modernímu umění. I tento koncert byl odměněn hlasitým potleskem. Po koncertě následovala zasloužená večeře, pár posledních chvil u moře a balení. Další den ráno jsme se rozloučili s Gdaňskem a vyjeli zpět domů.